Ons laatste Nieuws


Bekijk alle nieuwsberichten op farmaactueel.nl 


09 aug

Apotheker lekt aan TENA

Apotheken hebben medische gegevens van hun klanten aan het commerciële bedrijf TENA gegeven zonder patiënten daarvan op de hoogte te stellen. Het gaat om gegevens van klanten die incontinentiemateriaal gebruiken.

Apotheken hebben medische gegevens van hun klanten aan het commerciële bedrijf TENA gegeven zonder patiënten daarvan op de hoogte te stellen. Het gaat om gegevens van klanten die incontinentiemateriaal gebruiken.

Meijer Apeldoorn 09-08-2012 21:05
Achmea heeft het recht aan zijn kant: kunnen alles vragen wat ze willen.
Het probleem ligt bij de uitvoerders, de apothekers die meegaan in deze waanzin.
Heb het SFK hier niet voor nodig: is op de achterkant van een bierviltje te berekenen dat dit nooit kostendekkend kan zijn, laat staan winstgevend. Apo's vergeten standaard dat er meestal bezorgd moet worden en de administratieve lasten van indeling en dossiervorming worden al helemaal niet meegerekend. Is wel goed voor de marktwerking: stuur al je inco en drinkvoeding patienten naar je naaste collega. Heb je over een paar jaar het rijk alleen.
Zoals Jan Rolloos al zei: elke bedreiging biedt ook weer kansen.
ANH JANSEN 09-08-2012 16:27

Hoe herken je een Achmea verzekerde? Hoe loopt men met een 24 uur of 48 uur luier? Die luiers vindt de Achmea directeur in de Volkskrant voldoende voor zijn verzekerden!

Was het maar waar dat verzekeraars verspilling willen tegengaan. De polisvoorwaarden richting verzekerden zijn ongewijzigd. Verzekerden behouden alle rechten en plichten.

Waarom wijzigt Achmea haar polisvoorwaarden niet in de zin van: verzekerden van Achmea en onderliggende labels krijgen vergoed merk x, soort y, 1 per dag of 1 per 2 dagen. Vergoeding voor de zorgaanbieder is A euro of B euro. Indien bedrag hoger is komt het meerdere voor rekening van de verzekerde.

Waarom doet Achmea dit niet? Omdat niemand dit zou accepteren. Het zou wel de concurrentie tussen de verzekeraars stimuleren, maar tegelijkertijd de budgettering door de Overheid onmogelijk maken.

Het systeemmodel Zorgstelsel 2006 is immers zo gebouwd dat iedereen hetzelfde doet! Zo gaat alles naar het laagste punt. Kwaliteit speelt totaal geen rol.

Daarom komt Achmea met polisvoorwaarden in de zin van: u heeft recht op de hoofdprijs, maar u moet hem zelf zien los te krijgen van het distributie punt.

En de NZa, de NPCF, de ACM en de ZiN vinden het allemaal opperbest.

Laat de koepels eens gaan lobbyen om polisvoorwaarden op de markt te krijgen die recht doen aan wat verplicht verzekerden in dit land krijgen: prijsjes op de laatste nummers; altijd lager dan de inleg.

Hoe herken je inmiddels een Achmea verzekerde? Door de wijdbeense loop; directeur Achmea vindt een 24 of 48 uur luier voldoende voor zijn verzekerden. Loop zelf eens met 48 uur zeik of stront tussen de benen!
ANH JANSEN 09-08-2012 15:25
Als je de onderliggende speltheorie doorhebt teken je dit soort contracten niet en ga je er helemaal niet aan meewerken ook: Mediq, NapCo en anderen doen dat wel. SFK rekent mee. Onbegrijpelijk. Angst voor verlies van klandizie is onterecht. Klanten snappen het beter dan die apothekers.

Wat ook onbegrijpelijk is dat deze verzekeraars weg komen met dit soort polissen voor verzekerden: u hebt recht op alle merken in alle hoeveelheden ( zo nodig met medisch advies/noodzaak) maar u zult het niet krijgen van uw zorgaanbieder omdat deze langzaam wordt gewurgd en een boete krijgt als hij levert wat u van ons krijgt toegezegd.

Bedriegelijke voorwaarden. NZa zou hier stelling tegen moeten nemen. Laat de Koepels eens aan de bel trekken. Naar eenpitters wordt niet geluisterd.

3 Aapjes: Horen, Zien, Zwijgen. NZa, ACM(NMa) en NZi. (ZiN=CvZ) Het is immers de Minister die beslist.
Meijer Apeldoorn 09-08-2012 13:40
Meijer levert al jaren geen inco meer.
Doen wel de intake en voorlichting, de verdere ellende laten wij met plezier aan firma' s die denken er nog wel wat aan te verdienen.
Klant tevreden, assitentes tevreden apotheker tevreden.
Win,win,win situatie.
ANH JANSEN 09-08-2012 12:23
Bedenk dat de verzekeraars hun premie krijgen voorgerekend door VWS/CPB/MinFin. Dat is de theoretische rekenpremie.Daarvoor worden zij geacht het basispakket te kunnen "verzekeren', met een redelijk rendement; 3% netto.

Overleg over deze rekenpremie tussen partijen is nu al gaande of zelfs voorbij. Alles voor 2013 staat al vast.

Achmea verzekerden die deze hulpmiddelen uit nood zelf kopen zijn voordelig voor Achmea; de in de rekenpremie verscholen uitgave aan inco kan Achmea zelf houden. 20% van de uitgaven aan inco bij Achmea zal voor eigen rekening komen is de verwachting.

VGZ Coop en CZ gaan die weg volgen. Niet uit vrije keus, maar omdat het systeemmodel dit afdwingt; iedere partij doet hetzelfde en gaat naar het laagste punt.

Public Choice theory. Buchanan. N-personen speltheorie. Commissie Baarsma over MBI en verbod op overschrijding budgetten, wettelijk opgelegde gratis doorleverplicht voor zorgaanbieders etc.etc. Commissie Don. Risico selectie.

Dan wekt het geen verbazing als nu opeens de dure middelen/behandelingen ter discussie worden gesteld: alle ex-poste risico vereveningen worden afgeschaft, ook die voor de dure middelen/behandelingen. Dan worden deze groepen verzekerden een hoog risico voor verzekeraars die hun budget niet mogen overschrijden.

En de SP? die vindt het huidige zorgstelsel opeens solidair. Zo gaat dat volgens Buchanan.
ANH JANSEN 09-08-2012 12:10
In de Volkskrant staat eveneens een verhaal over Tena Consult. Depend heeft eenzelfde idee gehad om marktaandeel te behouden. Dagprijzen van Achmea (en VGZ en CZ) voor de inco is afwentelen van prijsrisico op de leveranciers, gevoegd bij het volume risico en de keuzevrijheid van de verzekerde: de verzekerde houdt recht op alle merken. Of zij dit weten is niet het probleem van Achmea.

Deze contracten ondertekenen is gelijk de Chinese waterdruppel methode; je delft langzaam het onderspit. 7 categorien, 7 knoppen die slechts 1 kant op draaien: minder, minder minder.

Centraal leveren gaat niet goed. Verzekerden van Achmea zijn niet tevreden; levertijden, wachttijden, keuzevrijheid. Ziekenhuizen ontslaan mensen op de vrijdagmiddag, en nu ook op zaterdagen, zonder enig hulpmiddel of geneesmiddel. Ongeacht leeftijd.

Dit heeft niets meer met Zorg te maken, maar alles met budgetteren. Daarvoor laten de verzekeraars zich graag gebruiken; zij mogen als eerste uit de ruif eten.

Gereguleerde Marktwerking levert de slechtste kwaliteit zorg op voor de hoogste prijs. Dat is bekend bij economen. Nobelprijswinnaar Buchanan kreeg voor deze ontdekking de Nobelprijs.

Het is de systeemontwerpers in Nederland ontgaan, of zij spelen het smerigste politieke spel ter wereld; in stand houden van de Nomenklatura in dit land.

Noord Koreaanse beleidsmakers komen alhier op cursus.
adiyaman 09-08-2012 11:31
Schoenmaker blijf bij je leest De Bakker !!!
Zie de reacties van burgers/clienten op: http://www.telegraaf.nl/binnenland/12720157/__Apotheker_lekt_aan_TENA__.html#reacties
R.E. de Backer 09-08-2012 11:26
Wat is het punt dat je wil maken adiyaman?

Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Of heeft u allemaal braaf gebruik gemaakt van de Opt-In-functie?

Verder hebben de heren Meijer en Kortekaas gelijk: we leveren met verlies af en moeten verstand hebben van zaken die onder de studie geneeskunde vallen en niet onder de studie farmacie. Maar uw cliƫnten zullen het toch wel waarderen?
adiyaman 09-08-2012 10:58
Niet alleen het schenden van het medisch geheim is strafbaar, maar ook het delen van persoonsinformatie. Over dat eerste gaat de inspectie IGZ en over het laatsgenoemde gaat de College Bescherming Persoonsgegevens. De KNMP deed een paar weken terug in haar advertorial over "De Thuisapotheek" vermelden dat gegevens gewoon te koop waren. Dus tegen betaling van geld zijn op illegale wijze persoonsgegevens als ook medisch geheim te verkrijgen in Nederland !!!!
Meijer Apeldoorn 09-08-2012 08:22
Dat krijg je er nu van.
Eerst zo stom zijn om het volstrekt belachelijke contract te tekenen om maar vooral alles te willen blijven leveren en vervolgens publiekelijk in de zeik genomen worden.
Waanneer leren apothekers eens nee te zeggen?

Blijf op de hoogte

Wilt u altijd op de hoogte blijven van de laatste veranderingen en nieuws over Farma-actueel? Vraag de nieuwsbrief aan door uw e-mailadres hieronder in te vullen.