Léon Tinke verlaat de KNMP

Het KNMP-bestuur en Léon Tinke hebben het afgelopen weekeinde besloten om de samenwerking te beëindigen vanwege een onderling verschil van inzicht. Léon Tinke heeft zijn functie van algemeen directeur van de KNMP neergelegd.

>>> Lees verder (Artikel)

De ondertekening door Leon Tinke van het Convenant Prescriptie Regeling was blijkbaar een handtekening te ver. Kan mij niet voorstellen dat LT dit op eigen houtje heeft gedaan.

GVS herberekening komt eraan. Hieraan werkt SFK/KNMP zeer nauw samen met ZN en VWS. Kan ook meespelen.

IDEA contract? Zilverenkruis berekent de verzekerden meer dan zij de zorgaanbieders betaalt? Met medeweten en medewerking van SFK/KNMP?

Macro wereld van de zero sum tegenover de micro wereld van de portemonnee van de verplicht verzekerde.

GKN was nr 2 man en wil nr 1 zijn?

Is de Dynamo aangeslagen zonder de koppeling in zijn vrij te zetten?

Laat het verschil van inzicht maar komen.

ANH JANSEN | 11-12-2017 | 15:21

Zit het niet allemaal in de Dynamo?
Groot verschil tussen ketens en NFZ over abonnementssysteem.

en de grootte van het bureau
en de effectiviteit van het bureau

en vergeet niet dat Tinke als manager SFK in 2008 de preferentie met Mediq en Marga in het zadel geholpen heeft.
Heeft ie het toch nog 9 jaar gerekt,

henricop | 11-12-2017 | 15:24

Hoe nu verder?

Verkoop de Alexanderstraat en verhuis naar Utrecht.
Draai de districten de nek om en regionaliseer terug.
Stop met de Z-index op gebied prijsvorming, verzelfstandig/verkoop de handel evt.
Houdt 10% huidig bureau over.
Investeer dit in 20% nieuwe geschikte mensen.

henricop | 11-12-2017 | 15:27

-In december 2014 is Donald Trump benoemd als voorzitter van de KNMP voor een periode van 3 jaar. Donald stelt zich beschikbaar voor een tweede termijn als
voorzitter van de KNMP. Het KNMP-bestuur draagt Donald voor herbenoeming voor.

Voordracht voor herbenoeming van een bestuurslid voor een tweede termijn gebeurt door de overige leden van het bestuur. Bestuursleden zijn maximaal eenmaal direct
herkiesbaar.-

Johan Kortekaas | 11-12-2017 | 17:32

Het verschil van inzicht maakt waarschijnlijk geen verschil van uitzicht! De tijd zal het leren op wie er ingezet had moeten worden! Duindigt en KNMP dicht: het is een gelopen race!

Hasselman | 11-12-2017 | 19:11

Dit is een goed bericht.

De man die de vereniging de nek heeft omgedraaid met zijn districtstructuur.

De macht van het BUREAU moet gebroken worden. Bottom up is de enige juiste organisatiestructuur.

Alle figuren die uit VWS of ZN en/of verzekeraarhoek komen per direct ook ontslaan.

De KNMP moet worden terugveroverd op de bureaucraten.

De vereniging dient weer de baas te worden.
In het PW dienen weer apothekers te schrijven over het vak en wat er op de werkvloer gebeeurt.

Verenigingsnieuws mag nooit meer geschreven worden door betaalde krachten.

Een biertje drinken op de KNMP bijeenkomsten zijn net zo belangrijk als opgeblazen moties en dossiers.

schuiringa | 11-12-2017 | 19:40

Nu als eerste een stakingsdraaiboek maken.

schuiringa | 11-12-2017 | 19:41

Waar dient de nieuwe directeur aan te voldoen ?

Het liefst een apotheker die in de modder heeft gestaan.

Alternatief is een Strafpleiter. Een advocaat die alles en iedereen aanvalt die de Farmacie schade wil berokkenen.

Vakbondsleider zou ook goed zijn om de staking van apothekers te begeleiden.

Verder dient de vereniging omgebouwd te worden in een echte belangenvereniging voor apothekers. Gewoon onderhandelen en niet wegkruipen omdat het niet mag van de ACM of andere authoriteit.
Alles aanvechten tot en met Luxemburg.

schuiringa | 11-12-2017 | 21:57

Belangrijk dat snel duidelijk wordt wat het probleem is!
Nemen de ketenapotheken de macht over in de KNMP? Er gaan geruchten.
Wat doet NFZ? Eigen organisatie voor ons vrije apothekers?

henricop | 11-12-2017 | 22:32

Ik weet dit is vloeken in de kerk.

Terug naar de OPG wereld.

In dit geval is Mosadex de nieuwe OPG.

Rondom Mosadex een nieuwe vereniging bouwen binnen de lege huls KNMP.

Korte lijnen bouwen en agressief de Farmacie verdedigen en uitbouwen.

schuiringa | 12-12-2017 | 1:08

http://www.farmaactueel.nl/nieuws/09-05-2017/6081/column-carlo-schneider-de-naakte-waarheid/

Leon trok het kaartje bij het Spel Risk:

-Vernietig uw eigen organisatie-

Johan Kortekaas | 12-12-2017 | 8:16

Verschil van inzicht moet wel heel direct zijn opgetreden of zeer langzaam zijn doorgedrongen bij de twee partijen; KNMP bestuur en KNMP Bureau. Om zo na een weekend uiteen te gaan moet wel een heel ernstige reden hebben; toch het Regeerakkoord? Taakstelling van 465miljoen inleveren op een budget van 4.2 miljard?

Leon Tinke houdt vast aan een computermodel Apotheek waarop hij zijn beleid baseert en waarmee hij de onderhandelingen ingaat, al dan niet met Jean Hermans en zijn woordvoerders.

BTW verhoging? Geen budget verhoging? Volgens Tinke kan het eraf? Sprake van overwinst bij die apothekers?

Heeft Leon Tinke met dit alles ingestemd?

ANH JANSEN | 12-12-2017 | 11:52