Ons laatste Nieuws


Bekijk alle nieuwsberichten op farmaactueel.nl 


28 okt

Apotheker moet niet opdraaien voor kosten terugroepactie

Vertrouwen in geneesmiddelen moet altijd onomstreden zijn. Er mag niet de geringste twijfel bestaan over de kwaliteit van geneesmiddelen.  Zonder financiële compensatie voor de inspanningen van apothekers is deze werkwijze echter niet houdbaar.(KNMP) Werk mee aan de poll op FarmaActueel

Vertrouwen in geneesmiddelen moet altijd onomstreden zijn. Er mag niet de geringste twijfel bestaan over de kwaliteit van geneesmiddelen.  Zonder financiële compensatie voor de inspanningen van apothekers is deze werkwijze echter niet houdbaar.(KNMP) Werk mee aan de poll op FarmaActueel

Meijer Apeldoorn 31-10-2014 23:06
Dit product is waarschijnlijk in de apotheek gecontamineerd? De schrijver is in ieder geval geen openbaar apotheker. Zo wel, graag kopie diploma en tel nummer . Kunnen altijd wel een gratis werkende collega gebruiken. En die rare gedachten verdwijnen in een echte apotheek vanzelf.
AHanzen 31-10-2014 11:59
Wat een onzin is dit. Typisch een voorbeeld van een KNMP met mensen in het bestuur zonder vakinhoudelijke kennis en PR mensen die maar wat in de media gooien. Met Harry of Gerben in het vooruitzicht wordt het er zeer zeker niet beter op.
Laten we nu eens ons zelf in de spiegel aankijken en als professionals optreden.

Gelukkig neemt de fabrikant samen met de inspectie het zekere voor het onzekere om product terug te halen. Dit product is zeer waarschijnlijk in de apotheek gecontamineerd met een ander product. Nu gaan we lopen bedelen om geld voor een probleem wat we dus zelf veroorzaakt hebben. De wereld op zijn kop....
Meijer Apeldoorn 30-10-2014 08:38
Pfizer doet wel een recall, maar ontkent elke aansprakelijkheid.
Wellicht wordt het tijd de producten van deze blijkbaar volstrekt onbetrouwbare leverancier te gaan boycotten.
Aan het verhaal van Pfizer zit een vies luchtje.
Wellicht is de waarheid schadelijker dan de recall procedure.
Misschien komt Pfizer nog met het verhaal dat kwaadwillende apothekers eea op hun geweten hebben?
Wel jarenlang miljarden verdienen aan Lipitor, maar als er ergens iets fout gaat niet voor de kosten willen opdraaien?
Ik ben wel klaar met de fa. Pfizer.
Meijer Apeldoorn 29-10-2014 21:36
Excuses voor de spelfouten.
Meijer Apeldoorn 29-10-2014 21:35
Bij de volgende recaal gaan we het volgende doen: we nodigen de desbetreffende firma uit om een bevoegd persoon naar de apotheek te sturen. Aldaar staan alle relevante gegevens ter beschiking. Het bevoegde persoon relet verder de complete recall procedure.
Koffie, werkplek en computerterminal worden gratis ter beschikking gesteld.
Geen tijd of mensen beschikbaar? Dan mag u ons verzoeken deze procedure voor u tegen betaling uit te voeren.
schuiringa 29-10-2014 21:01
Wat is een redelijk tarief voor het terughalen van geneesmiddelen bij de patienten ?

25 euro per patient ?

Uitzoeken in historie
Patient bellen en of mailen
Op huisbezoek
Patient geruststellen.
Patient een goed geneesmiddel geven en het verkeerde mee terug naar de apotheek nemen.
Geneesmiddel inpakken en terugsturen.
Verslag maken.
Eventueel officiele instanties de documentatie laten zien/overhandigen.
Lareb of anderen informeren.
..........extra

Kortom 25 euro is zeer redelijk.

Blijf op de hoogte

Wilt u altijd op de hoogte blijven van de laatste veranderingen en nieuws over Farma-actueel? Vraag de nieuwsbrief aan door uw e-mailadres hieronder in te vullen.