De apotheek van de toekomst

Eindhovense apotheken scheiden logistiek van zorg – Een aantal apotheken van SGE transformeert naar ‘Medipunten’. Eindhovenaren kunnen daar eerder aangevraagde medicatie ophalen en met een apothekersassistent of apotheker in gesprek gaan over hun medicatiegebruik. Logistieke handelingen worden gecentraliseerd in een XL-apotheek. Volgens Frank Tijssen, manager apotheken bij SGE, is de apotheek van de toekomst een plek waar zorg wordt geleverd, los van het doosje. (FarmaMagazine)

>>> Lees verder (Artikel)

https://www.pw.nl/achtergrond/2011/heilig-geloof-in-de-eigen-mediq-formule

GKN zonder tegenkandidaat herbenoembaar. Wint altijd.

https://www.pw.nl/nieuws/2011/mediq-sluit-meerjarig-zorgcontract-met-achmea

2020

Acute Zorg: Politheken
Chronische Zorg: Centraal vullen
Medisch Advies: 300 BIGGERS met internetaansluiting
(voorspelling 2008 op farmaactueel)

Johan Kortekaas | 30-11-2017 | 12:34

Zonder concurrentie kun je alle kanten op met de verplicht verzekerden. Monopolies zijn nooit goed, tenzij goed worden aangestuurd. Alhier NZa en de Edward D Woods van de zorg; de verzekeraars. Gaat niet lukken. NZa wordt overgeheveld naar VWS. Zat er al, maar is officieel per 2018.

Met Brabos kan je alle kanten uit. Pikken alles. Breaking Bads.

Model van de Plassende Mannen wordt realiteit. Ze hebben gelijk en gaan het nog krijgen ook! Ongelooflijk.

Wordt een geweldige Carnavalsschlager. Plassende Mannen!

Hamvraag: hoe gaan we in de Polonaise?

Wilma Gottgens vraagt het: Hoe dan? Hoe dan?

ANH JANSEN | 30-11-2017 | 14:16

Zorg en distributie geforceerd uit elkaar trekken omdat de klant dat allemaal verwarrend vindt? Hoe verzin je het.
Kwestie van goede logistiek en organisatie .Alles onder een dak werkt nog steeds prima.
Extra voordeel: ook voorspoedeisende recepten kun je op hetzelfde adres terecht.
Typisch voorbeeld van monopolistisch wensdenken. Vooraf met gedegen onderzoek uitgezocht? Vrees van niet.
Wellicht kunnen ze ook virtuele pillen gaan verstrekken?
Kunnen per email verzonden worden.
Wat een BS.

Meijer Apeldoorn | 30-11-2017 | 16:24

21% korting op Vichy bij SGE apotheken.Kijk dat begrijpt de gemiddelde klant nu niet. Je staat in de apotheek met je recept en je moet wachten omdat iemand een kwartier bezig is uitleg te geven over huidverzorging. Zo help je de gemiddelde wachttijd om zeep.
Of valt Vichy ook in de categorie zorg?

Meijer Apeldoorn | 30-11-2017 | 17:56

Ik zal wel oid worden, maar begrijp ik nu dat een antibioticum kuur 1 dag later opgehaald kan worden? Stel je komt om 17.50 in de apotheek? Lijkt dubbel werk, maar zal wel concept zijn.

Het zijn dus geen apotheken meer maar uitdeelposten.
Is dat dan de bedoeling? Apothekers ontslaan en lagere kosten?

Het artikel is gesponsord door PP, dus de werkelijke info ontbreekt.

henricop | 30-11-2017 | 21:23

-Alle gesprekken vinden plaats in de glazen spreekkamers, of het nu gaat om een medicatiebeoordeling of een eerste uitgifte. Daarmee lopen we vooruit op aangescherpte privacywetgeving. Er kan niemand meekijken -

Glazen spreekkamers met eenrichtingsglas.

Jargon van de KLETSBOBO

#KLETSBOBOTOO

Johan Kortekaas | 01-12-2017 | 8:46

Anno 2017 is het echte probleem dat niet Het District maar HET BUREAU de districtsbijeenkomsten leidt.

Elke vorm van verzet tegen HET BUREAU wordt onmogelijk gemaakt.

Donald Trump wordt herkozen zonder tegenkandidaat.

Hij had zelfs de indiscretie om tijdens de districtsbijeenkomstWest speciaal terug te komen van Paul Lebbing-NOS toen zijn herbenoeming aan de orde kwam.


Johan Kortekaas | 01-12-2017 | 8:50

Is een medipunt hetzelfde als een apotheek ?

Zo ja ? Staat er altijd een apotheker ?
Zo Nee ? Wat is dan de status van dit medipunt ?

Ook declaratietechnisch dient er duidelijkheid te komen

.We hebben al twee ernstige rechtzaken wegens oplichting. Wordt de derde ?
Straks nog 1 Apotheek XXXL in heel Nederland met de rest Medipunten ?

schuiringa | 04-12-2017 | 14:00